fena-in-midden-amerika.reismee.nl

Voorspoed en pech..

We hoeven pas rond twaalven op Schiphol te zijn. Hebben dus alle tijd.
Ons vliegtuig vertrekt pas 15:30. Om 9:15 zwaaien we echter even naar boven, naar de rest van het gezelschap.
Wat is er aan de hand.
We hebben een reis door Midden-Amerika geboekt. Bij de reis zat standaard een vlucht met United, deze vliegen eerst naar Amerika en dan na een uur of wat door naar Costa Rica
Daar wij weinig vertrouwen in deze carrier hebben en we ook, als het niet nodig is, geen tussenstop in de USA willen maken, hebben we dus een zg landenarrangement geboekt en zelf voor de vlucht geboekt.
Wij vliegen nu rechtstreeks met de KLM naar San Jose.
Vlucht is goedkoper, rechtstreeks en dus ook aanzienlijk korter.
Als het goed is komen we een half uur voor de rest aan in Costa Rica.
Michiel brengt ons naar Schiphol, waar we in record-tijd door bagage, controle en douane heen zijn.
Binnen een 15 van draaideur tot gate !!
Wachten op Schiphol is geen straf. De vlucht naar Costa Rica ook niet.
Het vliegtuig is voor 1/3 gevuld, houdt in dat we volop aandacht van het personeel krijgen.
Echt weer een om positief op te schrijven, temeer daar we met een dreamliner vlogen, wat een prettig toestel.
In San Jose lang wachten op bagage en douane. En dat naar buiten, het avonduur tegemoet.
Lijkt wel spitsroeden lopen, zo tussen alle gidsen, ophalers, reisorganisaties en aanbieders van vervoer.
Igor, onze gids, herkent mij aan mijn rode hoed. Blijken nog 3 mannen van ons gezelschap voor de KLM gekozen te hebben.
Eenmaal compleet, krijgen we een fles water, een welkomst brief van een kantje of 10 en een programma voor dag 2.
We kunnen meerijden met de bus, maar dan moeten we wel even geduld hebben. De vlucht van United is namelijk ruim 2 uur vertraagd.
Onze twijfels rondom deze carrier zijn dus juist gebleken.
We nemen met z'n vijven een taxibusje. Igor bemidddeld en voor 25 dollar worden we naar het hotel gebracht.
Bij het hotel aangekomen blijkt men ons daar niet te kennen, sterker het hotel heeft ook een geheel andere naam.
Kortom, daar de chaufeur alweer gevlogen is, een andere taxi geregeld en dan eindelijk in het hotel.
Hier blijven we een nacht. Morgen vertrekken we naar Fortuna.
Het is een lange dag geweest, we gaan slapen.

Hans

He wat leuk dat jullie weer een reisblog bijhouden. Heel veel plezier daar.