fena-in-midden-amerika.reismee.nl

Vogelconcert

We worden wakker van een wel erg exclusieve ringtone, een waar concert opgevoerd door de diverse vogels hier.
Het is tegenstrijdig tegelijk oorverdovend en oorstrelend, maar vooral veel te vroeg.
Het is echter licht dus we gaan rustig aan richting buiten en bekijken de vogelpracht hier.
Gisteren hebben we alvast onze ontbijtkeuze moeten ingeven. Americano.
Dit bestaat hier uit vruchten, toast, worstje en roerei en natuurlijk koffie.
Na het ontbijt de bus in om naar Cano Negro, een natuurreservaat, te gaan. In Fortuna pikken we de gids op.
Ook die neemt zijn taak serieus en we worden overgoten met informatie. De man is trots op zijn werk en op Costa Rica.
Zo leren we dat ananas een van de grootste exportproducten is, dat er tot een tiental jaar voorheen hier veel rijst gekweekt werd, maar dat dat vanwege de global warming niet meer kan. De broodnodige regen blijft nl uit.
Onderweg zullen we ook stoppen voor de boomkippen. Dit blijkt een plek te zijn aan een rivier waar de bomen letterlijk vol zitten met leguanen
Cano Negro zelf doen we met een boot. Het wordt een aangename dag met veel vogels, apen, schildpadden, aligators en ander beesten. Het is onwerkelijk om te zien hoe de gids en de bootbaas dieren kunnen spotten. De gids zelf heeft een encyclopedische kennis van van alles. Veel te snel is de tocht (die ruim 3 uur duurde) om. Maar we vertrokken toch als eerste uit de haven en komen als laatste aan.
Terug nog even een stop om een ananasplantage te bekijken
Terug even wat gezwommen en daarna weer van de vogels genieten, van kleine kolibries tot toekan-achtigen.
Straks weer wat eten, maar voor nu even de blog bijwerken.

Anita

Leuk om weer zo met jullie mee te kunnen reizen! Prachtige foto's van de dieren?